۱۳۹۹ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

مدرس فوتبال زنان: روسای غیرفوتبالی مشکلات بازیکنان را درک نمی‌کنند


تهران- ایرنا- مدرس فوتبال زنان گفت: در فوتبال زنان بسیار ضعیف هستیم زیرا نواب رییسی که در فدراسیون انتخاب می‌شوند از ابتدا فوتبالی نبوده‌ و در ورزش رشد نکرده‌اند.

فاطمه غلامپور مدرس فوتبال زنان در رده‌های مختلف است و سالها به عنوان مربی و کمک مربی در رده‌های پایه در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد. او کارشناسی ارشد تربیت بدنی و دکترای جامعه شناسی ورزش است.

وی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از دوران راهنمایی به فوتسال علاقه داشتم و قبل از آن در رشته آمادگی جسمانی فعالیت می‌کردم. استقلال تهران اولین تیمی بود که در سال ۷۹ برای آن بازی کردم. در آن زمان در باشگاه‌ها بازی می‌کردیم و هر مربی که از بازیکنی خوشش می‌آمد آن را برای تیم خود انتخاب می‌کرد. محمدرضا حیدریان سرمربی زنان استقلال و همزمان کاپیتان تیم ملی فوتسال مردان بود. سه سال برای این تیم در لیگ برتر بازی کردم.

مدرس فوتبال زنان افزود: به یاد دارم حیدریان می‌گفت اگر یک دقیقه هم دیر به تمرین برسید تنبیه می‌شوید. ابتدا از تنبیهات حیدریان ناراحت می شدم اما اکنون متوجه تاثیرات مثبت آن رفتارها می شوم.

وی ادامه داد: پس از استقلال تهران به تیم عقاب تهران که برای نیرو هوایی بود رفتم و زیر نظر زهره طالبی ۲ سال برای این تیم بازی کردم. ۶ ماه هم در تیم ابزار مهدی حضور داشتم و برای این ۲ تیم در لیگ استان تهران بازی می‌کردم. پس از آن از بازیکن بودن دست کشیدم و به سمت گرفتن مدرک مربیگری رفتم و اکنون مدرک مربیگری سطح یک آسیا را دارم.

غلامپور یادآور شد: در زمانی که بازیکن بودم تیم ملی فوتسال زنان نبود تا به آن دعوت شوم. از سال ۸۹ مربیگری را در فوتبال شروع کردم. در آن دوران که بازیکن فوتسال بودم و فوتبال زنان راه اندازی نشده بود و اگر تشکیل شده بود فوتسال نمی‌رفتم زیرا به فوتبال علاقه بیشتری دارم.

وی اضافه کرد: با گرفتن این مدرک در فدراسیون، یک دوره کمک مربی تیم ملی فوتبال زیر ۱۹سال، ۲ دوره مربی زیر ۱۶ سال و ۲ دوره مربی زیر ۱۴ سال و یک دوره مربی تیم ملی فوتسال دانشجویان بودم. همچنین سرمربیگری تیم فوتبال دانشجویان جهان هم برعهده داشتم و با این تیم در مسابقات دانشجویی فوتبال سه دوره قهرمان جهان، ۲دوره نایب قهرمان و ۲ دوره سوم جهان شدم.

مدرس فوتبال زنان عنوان کرد: فوتبال و فوتسال زنان نسبت به ۱۰ سال گذشته خیلی پیشرفت کرده است منتهی در فوتبال از پایه خیلی ضعیف هستیم زیرا نواب رییسی که در فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شوند از ابتدا فوتبالی نبوده‌اند و در ورزش رشد نکرده‌اند. قصد توهین به نایب رییس فدراسیون فوتبال و کسانی که پیش از او در این سمت بودند ندارم اما باید کسی این سمت را برعهده بگیرد که فوتبالی باشد و درد بازیکنان و نقاط ضعف آنان را بداند.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال تنها یکبار برای حضور در کلاس مربیگری ما را به اردن فرستاد و باقی کلاس‌ها در ایران بود. باید مربیان بروز شوند و در کلاس‌های پیشرفته حضور یابند تا بازیکنان نیز با آنان پیشرفت کنند.

 وی افزود: فدراسیون باید افراد کاربلد را در پست‌های فوتبالی بگذارد تا فوتبال زنان پیشرفت کند. اگر در سال‌های آینده با همین روال پیش برویم وضعیت فوتبال زنان از الان هم بدتر می‌شود. حتی بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان همان قدیمی‌ها هستند و باید پشتوانه سازی قوی صورت پذیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر