۱۳۹۹ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

قتل‌عام ۳۱۱ پرنده زنبورخوار در طارم سفلی


ایسنا/قزوین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین اعلام کرد: کندوداران عسل برای رهایی از پرنده‌های زنبورخوار، اقدام به سمپاشی محیط کرده و موجب

کشتار گسترده این پرندگان در منطقه حفاظت شده طارم سفلی شدند.

اکبر کشت‌پرور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: ۲ نفر از کندوداران طارم در روستای «گیله‌جار» در منطقه حفاظت شده طارم سفلی بدون مجوزاز محیط زیست در داخل منطقه حفاظت شده مبادرت به استقرار تعداد زیادی از کندوهای عسل در همان محدوده کرده‌اند که مأموران در راستای بررسی، با لاشه تعداد زیادی از زنبورخواران وحشی که توسط صاحب کندوها با طعمه گذاری و مسموم کردن طعمه‌ها به سموم تلف شده بودند، مواجه شدند.

وی تصریح کرد: این عمل وقیحانه، موجبات تلف شدن تعداد ۳۱۱ قطعه از انواع پرندگان از نوع زنبورخواران و سبزقبا سانان را فراهم آورده است، این افراد لاشه تعداد زیادی از آن‌ها را داخل کیسه ریخته و در محل نگهداری کرده بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین عنوان کرد: بر اساس اظهارات و اقرار متهمین که صراحتاً اعلام کرده‌اند پرندگان زنبورخوار از زنبورهای عسل ما تغذیه و خساراتی را به ما تحمیل می‌کردند به همین جهت اقدام به کشتن این حیوانات از طریق سموم کردیم.

وی بیان کرد: متخلفین به‌دلیل کسب منفعت و درآمد شخصی اقدام به کشتار بیرحمانه حیات‌وحش کردند که نقش بی‌بدیل اینگونه پرندگان بر کسی پوشیده نیست و در حال حاضر متخلفین زیست‌محیطی شناسایی و بازداشت شده‌اند و پرونده تخلفات آنان در حال رسیدگی قضایی است.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین کشت‌پرور در پایان یادآور شد: راه‌های مجاز و کم‌خطر بسیاری برای رهایی از آفات و حیوانات زیانکار وجود دارد که برای جلوگیری از تلفات حیات‌وحش و تهدید سلامت عمومی جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، زنبورخوار معمولی پرنده‌ای از خانواده زنبورخواران است که در جنوب اروپا و بخش‌هایی از شمال آفریقا و غرب آسیا زاد و ولد کرده و دارای قامتی بلند و باریک با پرهایی رنگارنگ است و از حشرات به‌ویژه زنبور تغذیه می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر